torsdag 31 mars 2011

Målvakter :)

Två målvakter som fångat mitt intresse.!


Andreas Hadelöv.

Ålder: 35

Klubb : Skellefteå AIK

Skellfteås rutinerade burväktare som tycks bli bättre med åren som ett fint årgångsvin ..Vid säsongen start sitter man med iver för att se hur han lyckats utveckla sin "oldschool" stil med något nytt, imponerande att se en spelare utvecklas näst intill hela tiden. En av de Få målvakter som bevisat att man kan lära en gammal hund att sitta.

Han har ett lung som skapar tryghet i laget, han är oerhört rutinerad, plocksäcker och har ett spelförståelse i bästa klass.

Som målvakt själv, är det en målvakt som hadelöv jag ser upp till!

Viktor Fasth

Ålder: 28

Klubb: Solna AIK

Vet inte så mycket om denna målvakt förrutom de matcher jag sett mot Skellefteå aik och matcherna från slutspelet där han imponerade hela sverige med sitt målvaktspel som ledde till att Solna slog ut favorit tippade Laget HV71!!

De jag kan säga är"tvräddningar" "eyecandy" det är känslan man får när man ser han spela. Han lyckas göra de dära lilla omöjliga, som blir en wow faktor.

Inte lika jämn som Hadelöv in my opinion men SJUNKT imponerande.

Som sagt snabb,teknisk målvakt med ett utmärkt spelsinne. Alltid roligt att se på.



Tjing tjong nu ska jag ta och sova lite :)

Skönt att AIK är i finalen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar